Тест-драйв Porsche Macan: GTS як посадовий злочин

Погодьтеся, проектування поршівської GTS-філософії на позашляхову лінійку дещо утопічно. Одна справа – розбурхувати стокові спорткари 911 і 718, роблячи їх ще швидше-нижче-жорсткішим. І зовсім інше – намагатися перетворити Сayenne на Cayman. Щодо свого наймолодшого кросовера німці заморочилися ще ґрунтовніше, не залишивши від його добропорядного іміджу каменю на камені. Повірте, Macan GTS – не менший сплав дорожнього хуліганства, ніж вищезгаданий 718. Доведено гірською трасою DN7С, що звивається вздовж Карпат, що той аспід, що чіпляється шкірою, що відлущується за всі гребені та карнизи.Чи може SUV бути трековим? Ще якимось! Більше того – завдяки кросоверній артикуляції підвісок GTS «липне» до асфальту навіть на перегинах. Доведено тривимірними доріжками траси Transfăgărăşan. І за рахунок цього не відстає від спорткарів прямо.

Фактично Transfăgărăşan – серпантин довжиною  261 км з перервами на тунелі, найглибший з яких більше кілометрової протяжності. Поворотів так багато і вони такої крутості, що верещатиме навіть Надія Савченко. При всьому цьому на гірській дорозі на 90 відсотків першокласний асфальт, рідкісний зустрічний транспорт і повне потурання з боку місцевого ДАІ. Що ще потрібно для водійського щастя? Ну, може кліренс трохи нижче. І центр важкості. І підвіску ще трохи затиснути. Що я там плів про утопічність кросоверної конверсії?Дивлячись на таблицю з техданими, можна подумати на таблицю з техданими, автори GTS обмежилися напівзаходами, трохи перешивши салон і подшаманив двигун. Але головні зміни можна лише відчути. Особливо добре – на таких дорогах, кучерявих як підкинута стрічка серпантину.

Найменше вона позначилася, хоч як це дивно, на зовнішності. Адже, судячи з рендерів, екстер’єр намічався значно радикальнішим – на кшталт Magnum і Gemballa. За що окреме спасибі Міті Боркерту, перед відходом в Lamborghini відстояв колишній стиль моделі – без химерних ліній, надуманих деталей та іншої бутафорії. Без того, чим останнім часом грішать виробники великих SUV, компенсуючи агресивною стилістикою колишню брутальність, всепролазність і багатолітражність. У вигляді GTS так само панує пуристська елегантність, як охарактеризував свій витвір herr Media. “Зовнішність Porsche може бути і класичною, і сучасною, і функціонально-спортивною. – продовжує він екскурс за стилем. – Але ні як не модною. У цьому частина філософії марки”. Погодьтеся, непогано для хлопця, народженого та вихованого в НДР у сім’ї викладача великої та могутньої мови. І того, хто навчився їздити на батьківському “запорожці”.Відрізнити GTS від вартісного сходинкою хіба що за чорними аплікаціями, світлодіодними фарами з системою динамічного освітлення та “тонованими” 20-дюймовими дисками RS Spyder. Для більшої стійкості та задньопривідності застосовані шини різної розмірності – 265/45 спереду та 295/40 не спереду.

У порівнянні з екстер’єром в інтер’єрі змін помітно більше. Насамперед привертає увагу розмаїття алькантари. Головне зауваження – до крісел: у такій міцній версії їм не завадило більше рельєфності та чіпкості. Особливо її не вистачало у численних “тещинних мовах” Transfăgărăşan, коли автомобіль практично розгортався. Адже в поворотах бічна підтримка – найважливіший момент відчуття автомобіля, а отже, і впевненості в ньому.

Інакше навіть у режимі Sport Plus, коли підвіска максимально затиснута для мінімізації кренів, психологічно непросто кидати кросовер у зв’язки лівих і правих поворотів, якими рясніє траса. До речі, на Cayenne GTS ситуація аналогічна, плюс посилена вищою (приблизно на 10 см) посадкою. Що ж буде з Range Rover з його “капітанським містком”?Нова медіасистема РСМ куди колишньої і увібрала у собі управління безліччю другорядних функцій. проте ми нарахували з півсотні кнопок, що за нинішніх часів – надто. Так, ефектно, але не ефективно: тими, що згруповані на тунелі а-ля Vertu Singature Platinum, оперувати доводиться наосліп, відриваючи погляд від дороги.